sega studier

Sitter och försöker att studera, segt som bara den när man hållt uppe en tid. Försöker ta dagen som den kommer och har lyckats få lite gjort här hemma, både diskat och tvättat. Har ju även lyckats få lite pluggat men det är inte mycket.

Men vill inte tvinga mig att plugga hårdare när jag vet att min motivation har varit på noll. Bättre att låta studierna ha sin gång. Har varit med om för många gånger att man kört stenhårt när man fått tillbaka motivationen och så har den dalat ner på noll igen.

Imorgon och på onsdag blir det jobb och sen får man ta itu med studierna igen på torsdag och fredag :)

Snart dyker nog Emma och hennes mamma upp. Ska bli trevligt, så ska nog snart sätta igång att laga lite mat.

Ha det gott folket!

Söndag morgon!

Jaha, då var det söndag. Har varit en bra helg hittills, igår var jag med min faster och brorsan hos farmor där vi mötte upp mamma och pappa. Efter lite fika satte vi igång att städa som brukligt görs då och då. Även om farmor är pigg för sin ålder, 84 år så blir ju städningen inte helt super så då får man hjälpa till lite. Plus att man får umgås med släktingar lite. När vi var färdiga käkade vi middag. Och käkar man middag blir det ju efterrätt med, jordgubbar och glass blev det.

Idag ska Emma och jag grilla tillsammans med Magda och Fredrik. Det ska bli väldigt kul, har ju inte träffat Fredrik än.
Vi får ju hoppas att maten blir god med, men det brukar den :)

I övrigt så mår jag faktiskt väldigt bra, ska bara få igång studierna nu med men ska ta en kraftansträngning imorgon.

Hörde att svärmor tittar förbi några dagar denna veckan med. Ska bli mycket trevligt. Längtar redan!

Nu ska jag ta och städa lite så här bli fint när man ska ha gäster och plugga hårt i veckan.

Ha det gött alla vänner, bekanta, släktingar och alla ni andra som läser med. Kommentera gärna så man vet vilka ni är.

Åter till verkligheten!

Ett härligt väder, ett litet rött hus på landet/i skogen, två underbara människor och lite djur och barn på det så har du en underbar helg. Ungefär så som jag hade det i helgen. :)

Var hos Emmas barndomskompis Monica och hennes kille Daniel. Var hur trevligt som helst och att man kan ha sån tur med vädret när man planerar något är ju skitbra. Tack så mycket för denna helgen. Hoppas vi ses snart igen.

Kan lugnt säga att det var skönt att komma ifrån stadsmiljön och all stress som förekommer i mitt liv för tillfället.
Nu har man nog ork och kraft att köra vidare i några veckor till :)

Och var även trevligt att få träffa lilla Katta :) var bara en liten stund men man hann bli glad ändå.. Hoppas man hinner träffa henne något mer sen. Kanske lite längre då.

Nu ska jag se om jag hittar någon trevlig frukost och kanske en kopp kaffe till.

Ha en bra måndag alla typer därute!

Snart läggdags för lillpojken!

Ja just det, jag är liten. Men med stort självförtroende ;)

Haft en rätt bra dag trots att man inte gjort så mycket. Men har varit en runda i Malmö och jag får lov att säga att Malmö hade man gärna bott i. Trivs väldigt bra där. Får se om man kan hitta en trevlig lägenhet där sen.

Imorgon ska jag jobba lite. Rätt skönt det, lite pengar i kassan. Kan ju behövas nu när man fått superduperräkningen från CSN :)

Sov så gott alla! Och till Emma, hoppas du har en lugn natt :)

Undrar om solen återkommer

Nu är det bara molnigt och inte alls så varmt. Var mycket roligare igår!

Det blev en utflykt igår, till fågelsångsdalen i Södra Sandby. Jag älskar verkligen naturen och speciellt att ta en kopp kaffe från termosen när fågelkvitter gör att lugnet är större än stressen. Ska försöka vara ute mycket mer från och med nu. Kanske skulle cykla till Dalby Söderskog nästa helg. Emma jobbar ju ändå mer eller mindre hela påsken :)

Fast ska se om jag kan bjuda henne på en påskmiddag trots detta. Är det någon mer som är sugen på det så hojta till, kanske kan erbjuda en plats vid vårt bord ;)

Ojoj
 Här till vänster har vi en annan som njuter av solen.
Undrar vad han/hon tänkte på när Emmas mobil dolde solen och tog foton.
                                    "Jävla turister"
       Och då svarar jag, självklart är vi turister. Fick ju fråga efter vägen i Södra Sandby. Och så jävla stort är inte Södra Sandby ;)

Så vad händer imorgon måndag? Ja det ni! Fortsättning följer!

Sådär

Helg!!

Idag har jag opponerat mot Bosse, det gick finfint och min kompis kommer nog få VG på sitt examensarbete, jag fick vara med och diskutera med betygsnämnden vilket var en erfarenhet. Kul att se hur dem sätter betyg.

Efteråt satt jag, Bosse och Emma och drack lite kaffe. Ja inte Emma då men pojkarna :) Trevligt trevligt. Efter det begav sig Emma och jag mot Novalund och införskaffade en grill, grillkol och lite gul tändvätska.

Tillsammans med Söder satte vi sedan nästan eld på mossan här ute, men Söder trampade lite tills det slocknade. Blev lagom varmt i grillen och var nästan att vi brände köttet. Men till slut blev det supergott.

Skönt att ha första grillningen avklarad, nu kan det bli ordentlig sommar. Svepte en glas whiskey för någon timme sen, ska nyktra till lite innan man somnar gott i sängen.

Imorgon ska jag och Emma bege oss ut på en utflykt. Vi får se vart bussen tar oss. Någon som vill följa med på äventyr? Bland drakar och demoner? eller ja, kanske mest fåglar men ändå!

Sov så gott mina vänner så hörs vi imorgon!

Trevligt med Sol

Efter en lång promenad i vårsolen denna dag så har jag nog bränt mina öron. Men sånt får man räkna med, nu gäller det att plocka D-vitamin till nästa höst och vinterdepression.

Åt en finfin ciabatta med köttbullar och rödbetssallad i Pildammsparken medan brorsan tog en dammsugare. Är ju det enda han har råd med nu för tiden :P Det skönaste var ju att både köttbullarna och rödbetssalladen var hemlagad. Mmmm kunde inte blivit bättre.

Efter lite tjat och hundögon fick jag brorsan att bränna en skiva med O'death, helt klart det bästa bandet som spelas i min lägenhet nu. Kommer nog ta lång tid innan jag tröttnar på dem.

Här nedan kommer ett litet smakprov på bandet.



Kommer nog få många kommentarer om hur skumt bandet är, men skitbra musik är det i alla fall :)

Lugn kväll

Sitter och slötittar på Knight Rider, har precis lämnat in min inlämningsuppgift i juridiken. Skulle varit inne i torsdags men fick uppskov. Skönt att den är inne. Får man se om man lyckas få godkänt.

Får se om man sticker en runda till Malmö imorgon, blir en del plugg i alla fall. För er som läst min blogg så har jag nu införskaffat kaffe, min blivande svärmor gav mig pengar. Sjukt att ens nära och kära betalar för mitt beroende ;) Underbart är det rätta ordet. Tack Svärmor, nu kan jag satsa ordentligt på plugget igen :P

Nu har jag en 47 sidig uppsats att läsa igenom till på fredag. Som sagt så ska jag opponera mot Bosse, får hoppas man hittar många fel som man kan påpeka lite brutalt.

Har inget planerat till helgen än men ska nog hitta något att göra :) Några förslag?  Trevligt att fler har hittat hit förresten, välkommen säger jag till alla som läser. Hoppas att jag i fortsättningen bara kan ha lyckliga och roliga inlägg på bloggen.

RSS 2.0