Tvättdag

Då var första maskinen tvätt igång, bara en jäkla massa kvar ;)

Har haft en underbar jul och hoppas nyår blir lika trevligt.
Imorgon åker jag och Emma upp till Borås och fira Emmas farmor och farfar som firar bröllopsdag.
Det blir god middag och förhoppningsvis en underbar kväll.

Turen upp till Borås gör att vi kommer hem runt kl 19 på nyårsafton så blir en snabb och enkel nyårsmiddag.
Får se om man kan se något trevligt fyrverkeri från vår lägenhet och att inget brinner upp.

Snart nytt år och nya tag tillsammans med min underbara flickvän Emma.
Tack för att du finns och att vi fortfarande är ett par!

Förhoppningsvis har 2010 nya utmaningar för oss. Utmaningar som kan ge nya lyckliga minnen.

Gott nytt år!

Snart helt färdigt

Ohh snart färdigmålat här, ska bli underbart att få börja ställa tillbaka möblerna och sakerna.
Vem vet, kanske vi möblerar om lite någonstans. Nu trivs man ännu bättre i lägenheten.

Att komma från en sån skitlägenhet som förra var så är det här rena lyxen, även om det finns saker Heimstaden säkert skulle behöva fixa.

Ta t.ex. målarens förvånade min när han skulle släcka lampan i rummet med kyrkofönstret. Med den lampknappen stängde man visst även av strömmen så målarens värmefläkt stannade. Hoppas verkligen att det är förre hyresgästen som kopplat det för annars vet jag inte om jag litar på elektronikfirmorna här i Malmö.

Är ni intresserade att se hur det ser ut nu så är det bara att höra av er och dyka upp ;) Nu kan man ju ha besök när som. För lägga upp bilder här pallar jag inte.

Någon mer som såg Plötsligt igen igår på Svt 2, underbar film om livet efter filmen Plötsligt i Vinslöv!

Underbart citat därifrån "Oj oj oj, vilken utsikt" Vilket blir roligt när Anders kliver ner från 1-2 m hög kulle.

Ha en fortsatt bra dag denna vita och faktiskt vintriga dag!



Skönt med helg!

Äntligen lördag och man har fått vila ut lite. Sitter med en kopp kaffe som alltid. Skönt att man fick mycket kaffe i födelsedagspresent! Behöver man inte köpa det på ett tag, med tanke på hur lite pengar vi antagligen får i december.

Fick ringa Eon igår och be om att få räkningarna månadsvis i fortsättningen, kvartalsräkning är bara bra om man är väldigt rik. En annan får ju svårt att leva när man får en sådan räkning. Men Eon var snälla och delade upp räkningen åt oss, och nu får vi elräkningen månadsvis istället.

Det skumma på elräkningen är vad årsförbrukningen var för förra hyresgästen, ca 1600 kWh och vi har redan kommit upp i ca 500 kWh på 3 månader. Vad fasen levde förra hyresgästen på? Var han eremit med en köksfläkt för haschet enbart? Skumt. Han måste ha levt i mörker i alla fall.

Idag blir det att ta det lugnt, kanske gå en runda till Mobilia eller pyssla med lägenheten. Ikväll ska jag på fest i V. Ingelstad. Får se om man hittar dit och hem igen :P Annars dröjer nog nästa inlägg ;)

Ha en bra Helg alla!

Då är det måndag imorgon

En ny vecka och nya tag, förra veckan blev det mycket jobb. Och denna veckan kommer jag för det mesta sitta med examensarbetet. Ska försöka börja skriva ordentligt nu så man kan börja lämna in saker för rättning snart.
Motivationen finns där men för tillfället vet jag väl inte riktigt var jag ska börja någonstans.

Helgen blev mycket lyckad, fick min skruvdragare. Synd att man inte kan sätta upp så mycket saker innan de har renoverat här. Hoppas att det blir av snart. Vi fick även en mikrovågsugn av familjen Salmi. Så underbart när man varit utan en i snart 1 år nu. Nu ska här värmas mat i massor!

Är inte lika deppig som jag varit ett tag nu, hoppas man kan bryta den dåliga trenden och börja må bra igen! När vi fått ordning på lägenheten och ekonomin så är jag den första som kommer se till att vi får ordentliga lampor uppsatta. Mörker och dåligt ljus är inte bra för mig.

Önskar att man hade råd att ta en tur till soliga breddgrader :)

Nu blir det lite mer travian och lite Schweizer-kaffe! Tack Ossa för kaffet, underbart gott!

Ha det gött!

Fest idag!

Jaha, då var man uppe och dricker lite kaffe. Snart dags att sätta igång med förberedelserna inför dagens fest.
Är min släkt som kommer denna lördag. Får hoppas att det inte blir så stressigt :)

Båda festerna har ju överstigit vår planerade ekonomi :P men men, det får det vara värt..
Snart är det jul med, ska bli mycket trevligt. Dock kommer det bli några tuffa veckor innan jul med mycket pluggande och jobbande.

Längtar så tills man blir klar med examensarbetet så man kan börja söka heltidsjobb. Man får säga vad man vill men pengar betyder alldeles för mycket i dagens samhälle. Ska bli skönt att tjäna ordentligt med pengar så man kan hjälpa både mina föräldrar och Emmas mamma med pengar så som dem alltid hjälpt oss. Utan er hade vi antagligen konkursat för länge sen :P Även stort tack till vänner som hjälpt oss.

Känns bra att man har så många nära och kära som alltid skulle ställa upp för en.

Har alltid tyckt att min släkt är dålig på att höra av sig och dylikt men efter att rannsakat mig själv så är jag likadan. Men innerst inne vet jag att hela min släkt bryr sig om mig och tror att hela släkten skulle ställa sig bakom mig vad som än skulle hända.

Vi är alla olika och skönt är väl det. Tänk om alla kunde respektera det.

Ha det trevligt denna lördag!

En tuff vecka

Måndagen började bra med lite studerande, var dock väldigt trött så klockan 14 packade jag ihop och åkte hem.
Idag har jag eltestat och klippt förpackningar på Tetra Pak, ska vara där hela veckan. Hoppas jag orkar utan att må skit, ni har säkert hört mig klaga på borgen innan, luften där är så dålig att man bara vill därifrån.

Men men, det blir pengar av det i alla fall, kan behövas så här i julklappstider.

Har insett att jag måste bry mig om mig själv mycket mer. Hädanefter är det mitt välbefinnande som räknas och ingen annans. Annars kommer det att bli en tuff vinter. Verka finnas många därute som tror att dem är ensamma om ångest och problem, och många som gör sig själv till offer på andras bekostnad. Ryck upp er och inse att det finns fler som har problem. Negativ energi påverkar alla och inte bara den som bär på den.

nehe om man skulle ta en kopp kaffe och vila lite med en bok i handen.

Ha det alla!


RSS 2.0