Söndag Morgon

Efter en väldigt trevlig lördag med flytt i Arlöv och sedan middag hos Söder så är det nu söndag morgon.
Slappar ett tag i sängen medan sötnosen sover bredvid :) Första koppen kaffe uppdrucken så snart blir det att fixa frukost, lunch och bege sig till skolan. Ska plugga idag och hoppas få lite gjort.

Ikväll blir det till att möblera vardagsrummet igen, skönt att det mesta är klart nu. Bara badrummet kvar vilket sker imorgon. Och vår sovrumsdörr är ute o springer, får se när den är lagad och klar =)

I veckan ska jag ha prov i juridiken, måste få godkänt i det annars får jag inte fortsätta kursen :) Men det ska nog gå bra. Har 5 chanser på mig..

Måste börja träna lite mer, flytten igår gav ordentlig träningsvärk i biceps :P fan vad svag man har gått och blivit.
Mer armhävningar åt Markus helt enkelt ;)

Ha en fortsatt bra dag alla!

Ingen bra dag idag

Lätt ångest över allt. Bara att kämpa sig igenom dagen. Mår inte bra i röran och vill få ordning på lägenheten.
Önskar att man hade kommit iordning nu, det hade underlättat så mycket. Eller i alla fall en mindre sak att ha ångest över.

Nåja får se om jag orkar ta lite krafttag nu och ikväll. Emma lär nog inte orka så mycket, var längesen jag såg henne så trött som igårkväll och imorse :P Hon får sitta i soffan och bossa över mig. Det är hon bra på ;)

Lite sugen på att se någon bra film, Avatar är något man vill se på bio och i 3D, men det har man ju inte råd med.
Har faktiskt börja följa Johan Falk på tv4 på söndagarna, inte de bästa svenska filmerna men ändå väldigt bra söndagsunderhållning.

Imorgon kommer det tekniker från Comhem hit, ska bli kul och se om han/hon kan laga vårt trådlösa modem. Vi har visserligen internet men en 15m sladd tar lite plats och förstör lite utav inredningen som man försöker få till här :)

Nehe mera Kaffe åt folket!




Jippii!!

Förkylningen verkar ha givit med sig vilket är underbart skönt. Men ska nog ta det lugnt någon dag till för säkerhets skull. Har inte tid att vara ännu mera sjuk så bäst att vila ut ordentligt.

Nu har golvläggaren börjat jobba här hemma, så snart har vi nya golv i båda sovrummen. Underbart att kanske kunna få upp lite saker nu framöver. Om det går bra så är det bara vardagsrummet kvar efter helgen. Och lite annat smått o gott så klart :)

Ska snart bege mig till terapin, ska bli skönt att prata av sig lite, nu när det gått några veckor sen sist.

O fasen vad skönt det ska bli att få ta ned flyttlådorna till förrådet igen, lite deprimerande att bo i en flyttlåda :P

Verkar vara lite kallt ute och snö kom det inatt med. Men kroppen behöver nog lite frisk luft :)

Ha det bra alla!

Bra början på nya året!

Hade tur vad gäller sjukdomar 2009 men nu har man trillat dit, har haft feber i några dagar nu och idag vaknade man med en rinnande näsa och ont i halsen. Får hoppas att det går över snart.. Måste ju börja plugga/jobba.

Ska i alla fall ta det lugnt till på söndag och hoppas att man blir frisk. Blir kanske en tur till ängelholm imorgon för att fira min farmor. Får se om man orkar det.

Annars är allt bra och idag skiner solen här. Får man nog gå ut och ta en liten minipromenad. Eller öppna fönstret och andas in frisk luft åtminstone.

Nu ska jag se om kaffet kokar sig själv därute i vårt nya fina kök. Satte upp lite röda hyllor i onsdags som passar utmärkt!

Oj kaffet kokar sig själv!! Eller ja.. jag har en underbar flickvän som gör det åt mig! Tack sötnos!

Kramar till alla som inte är rädda för baciller och sjukdom!

RSS 2.0