Fasen vad seg!

Sitter med en kopp kaffe i handen och väntar på att kroppen ska aktivera sig. Det verkar dock inte hända :)

Har nu bokat biljett hem till Älmhult på Lördag där jag ska träffa Martin och Ursula och deras lille son. Ska bli mycket trevligt.

Det verkar som att turisterna har försvunnit från ön nu, rätt dött överallt, finns ju fortfarande de sista turisterna kvar. Men inte samma rush som var för någon vecka sen. Lugnt och skönt med andra ord. Kan förstå gotlänningarna som tycker det är skönt att sommaren är över.

För turister..det vill jag säga, de har fan inget sunt förnuft i huvudet alls. Hur många ggr har man inte kommit i 70-90 km/h med berlingon, och så står det 3-4 cyklister mitt i vägen (inte vid kanten utan på mittlinjen). Må ju säga att de skapar onödiga utsläpp från bilen. Och bränsleförbrukningen ökar ju. Eller när cyklisterna cyklar 2 i bred och vägrar flytta på sig, trevligt att ligga i 10-20 km/h på en 90 väg.

Nåja, snart är jag hemma i Småland/Skåne igen. Känner mig hemma i båda landskapen och hoppas att jag får stanna/bo kvar i södra Sverige ett bra tag nu (vet att det är jobben som bestämmer men ändå).

Och denna jäkla flytten då, ska bli helt underbart att flytta, men det är ett himla planerande, ingen är ju ledig en vardag :(
Men det löser sig nog till slut, hoppas jag i alla fall!

Ha det bra alla!

Nu ska vi se..

Vad farbror Markus tar fram....

Jo är det inte en borrkärna så se!

Ja som namnet säger


Och här är en närbild!

joda

Var förresten Emmas lilla mamma som undrade, nu vet du. Det gråa är givetvis berg! ;)

Ha det bra alla!!

Utflykt på Gotland

Lördagen startade med en fin sovmorgon och en god kopp kaffe. Sen bar det iväg med brumbrum bilen.
Ja den låter så, fast på franska då, hur man nu översätter det.

Mål: Hornborgargubben eller hur det stavas.

Vägen dit gick väldigt bra, stannade till i Ljugarn och köpte lite lunch. Ciabatta och räksallad fick det bli.
Jag fick tyvärr ringa Emma några gånger då jag inte hade en karta med mig, Emma fick ha hitta.se uppe eller vilken sida hon nu valde <----- (varning: REKLAM).

Färden började som sagt i bilen, här ser ni bilder på mig och min medbrottsling.


Tur på gotlandhihi

Vi var alla muntra och förväntansfulla, efter en bit på vägen hoppade bilen mest rundor av alla bulor och gropar som fanns i vägen. Men se! Helt plötsligt blev vägen bättre och vi hittade fram.

Hornborgargubbentur på gotland

Saken till vänster kallas Hornborgargubben, en besvikelse enligt mig då jag insåg att det var gubben 10 minuter efter att jag hade tagit kort på den. Men utsikten ut mot havet var det absolut inget fel på, rekommenderas varmt om ni tar er till Gotland någon gång.

Efter en väg tillbaka full med oväntade saker, såsom genvägar och omvägar kom jag fram till Willys i Visby där jag kunde handla. Får bli billig handling framöver då vi kanske får dubbla hyror framöver ;) Mer om det någon annan dag!

6 timmar efter avfärd var jag tillbaks i SMA's stuga. Trötta och hungriga fick kollegorna till ytterligare en bild. Men det får vara sista för idag!!

I stugan

Ha en fortsatt bra helg alla vänner och släktingar!


RSS 2.0