Tisdag morgon, bara timmar kvar till min resa börjar

Jaha då har man hunnit bli nervös med, lätt oro över det mesta.
Har hunnit få en hel del information nu, och man kan ju lugnt säga att jag kommer att ha att göra dessa veckorna på Gotland. Kommer bli jobb, jobb och lite till jobb. Sen kanske man kan ta det lugnt en timme innan det är läggdags för att sen stiga upp och jobba igen :)

Det enda dåliga med jobbet är att jag återigen lämnar Emma hemma i Lund. Hade gjort vad som helst för att få ha henne med mig. Men men, man kan inte få allt. Få ha lite dyra mobilräkningar dessa veckorna istället.

Helgen den 23 maj ska jag till Älmhult men har lite svårt att hitta bra förbindelser i och med att båten från Visby-Oskarshamn går så sent. Får se hur det löser sig. Flyg är ju ingen lösning inrikes om man inte är miljonär.
Har lite tankar på hur det kan lösas men vi får ser framöver.

Nu blir det kaffe och frukost!

Ha det bra!

Liten Uppdatering!

Har ju inte skrivit på ett tag och tänkte uppdatera er lite om läget!

1. Har inte kommit någon vart på examensarbetet.
2. Kämpar för att återfå motivationen.
3. Tänker tillbringa lite tid för mig själv i en stuga långt ute i skogen på Gotland.
4. Nej jag tänker inte flytta, har bara fått jobb så ska leka gute ett tag.
5. Har genomlidit den mest smärtsamma arbetsintervju man kan tänka sig. Se nedan.

Arbetsgivare=A Markus=M

A= Har du någon erfarenhet av gotländska sediment?
M= Nej
A= Har du någon erfarenhet av sediment över huvud taget?
M= Nej
A= Kan du börja jobba direkt?
M=Ja

Som ni ser gäller det bara att svara korrekt på rätt fråga.

Kommer antagligen inte skriva så mycket mer innan jag reser iväg så ni får ha det underbart här hemma på fastlandet. Ska försöka skriva lite resdagbok här på bloggen men det kommer antagligen bara behandla jobb så vet inte hur intressant det skulle vara.

//En kluven Markus "Ska man bli gute eller norrlänning?"

RSS 2.0