Måste läsa mer




Förr i tiden läste jag betydligt mer, men under studietiden tar kurslitteraturen all tid och kraft. Men är väl dags att börja läsa mer.

Börjar gå framåt

Det känns nu som att matten inte är helt omöjlig längre och att denna veckan ska nog räcka för att få ett godkänt i alla fall. Och det kommer jag vara väldigt nöjd med. Sen är det bara att sätta igång att plugga till nästa omtenta, ska bli lite roligare för det är en geologikurs.

I förmiddags satt Emma vid datorn så jag passade på att rita lite. Bilden nedan är det copyright på så kopiera ej!
image5
Fråga mig inte vad jag drack när bilden ritades, möjligtvis bara koffeinet som spelade roll men man vet aldrig.

Idag får man nog tillbringa lite tid utomhus, kanske tom grilla något, men det får vädret bestämma senare.

Är så trött på alla sossar där ute, sluta klaga på nya regeringen, var sossarna som såg till att vi är där vi är idag. Hatar en politik där alla ska vara beroende av bidrag. Om ni sluta klaga och låter Alliansen försöka i några år så kanske vi får se positiva förändringar, om inte är det ju bara att rösta annorlunda om några år.

Och Media kanske skulle återgå till att vara neutrala igen, var inte ofta något negativt om sosseregeringen men nu helt plötsligt är det bara kritik. Problemen fanns där innan Alliansen tillsattes!

Mer privatisering åt folket!!

Hoppas solen tittar fram

Kan ju lugnt påstå att vädret igår inte var så kul, hoppas det blir lite bättre idag. Hade varit kul om man kunde sitta på balkongen och dricka kaffe idag, i pauserna när man inte räknar matte vill säga. Börjar närma sig omtentan så det behövs. Idag kommer Bosse och vi ska plugga tillsammans, brukar vara lättare om man har två hjärnor.

Igår var det champions league, hejade på Arsenal vilket inte gick så bra. Men får skylla allt på domaren, det var ju inte straff där. Säga om man vill om Liverpool, deras försvar är bra men jag tycker bättre om offensiv  fotboll, vilket dem inte spelar. Arsenals passningspel är nog ett av de bästa som finns, underbart att se på.

Fick igår ett brev från kartörerna i Kiruna, ett vykort på norrskenet, ett tidningsurklipp om att Kiruna fotbollslag har kris, kanske en pik för att jag ska ta med mig fotbollsskorna. Ska bli kul att träffa dem igen, roliga människor att arbeta med. Kent har tom gjort ett kaffepanneunderlägg åt mig. Det är antagligen skitsnyggt.

Ne dags för frukost!

Social helg!

Ja vad ska man säga, det blev en social helg. I fredags käkade jag och spelade Playstation 3 med min kompis Söder. Var ju skitkul, och kommer nog fixa ett sådant när man har jobb och mycket pengar.
Igår skulle Emmas syster och hennes sambo komma ner och hälsa på tillsammans med Emmas lillebror. Sen kom mina föräldrar och brorsan inom samtidigt så det blev middag till allihopa. Var kul att träffa allihopa.
På kvällen spelade jag, emma och brorsan spel. Till en början spelade vi Settlers men Daniel insåg att han skulle förlora så han hällde vatten över spelet. Kan ju varit en olycka med men vem vet.
Så efter det blev det Risk för hela slanten, är nog världens mest utdragna spel, men till slut vann Emma.

Idag ska jag och Emma sätta ihop ett skrivbord och göra oss av med det gamla, blir att göra om i det lilla rummet så det blir mer plats, får hoppas att vi lyckas med det. Sen blir det att plugga hela eftermiddagen och kvällen.

Hoppas att alla andra med haft en bra helg!

Ett fräscht inlägg

Sitter nu och försöker tänka ihop lite frågeställningar och annat till mitt examensarbete, till det har jag en kopp kaffe och mitt huvud. Dock är hjärnan lite seg fortfarande, hoppas den kommer upp med lite fräscha ideer innan eftermiddagen. Om det finns intresse att läsa det jag kommit fram till fråga på msn ikväll så ska jag se vad som kan fixas.

Tentan i måndags gick inte alls bra då jag inte ens gick på den, kände att jag inte hade mycket att hämta där så får bli en omtenta den 19 april istället, bara att börja råplugga nu. Kommer sätta mig med matten i eftermiddag eller kväll så finns det någon därute som är expert på integraler, hör av er.

Utöver lite för lite motivation till matten så mår jag super, blev inte lurad igår. Kanske händer nästa år, vem vet. Vet att desto fler blev lurade. Finns ju en risk att folk inte kommer tro på Emma i fortsättningen, men kul var det.

Hoppas att det blir fint väder idag och att man kan sitta en stund på balkongen och plugga. Att våren börjat komma är ju ett litet bidrag till motivationen. Nedan lite humor till er som behöver skratta lite, är kanske därför min matte är så svår, elefanter spökar.

image4




RSS 2.0