Midsommar slut

Midsommar är nu slut och imorgon börjar jobbet igen. Ska bli rätt skönt. På midsommarafton lagade jag lite käk och drack folköl. Finns vissa folköl som aldrig borde gjorts. Hittade Kilkenny som folköl, smakade definitivt inte Kilkenny. Det smakade mest blask och det är rätt dåligt för en lite mörkare öl. Nåja ska inte klaga, får gå till systemet i veckan och fylla på förråden. Måste ha en whiskey med så man somnar gott om kvällarna!

Har ni något förslag på en god whiskey?

På tisdag kommer Emma hit, ska bli underbart. Får se vad vi gör på kvällarna inget planerat än. Men på torsdag till lördag är det Kirunafestivalen som vi ska gå på. Blir nog en Suovasrulle eller två, vem vet. Några artister jag tänkte se är Mustasch och The Hellacopters. Får ju inte missa dem sistnämnda när dem nu ska upphöra som band.

Ne nu ska jag se klart på fotbollen, undra om denna med ska gå till förlängning.

Ha en underbar kväll alla!

Snart 1 vecka gått

Snart har en vecka gått, trivs fortfarande men känner för helg nu. Jag är ju inte van vid hårt arbete vid kaffekoppen.
Idag skulle man cykla till jobbet, snacka om att jag kom lite försent. Fick ju ta mod till mig att cykla i vädret nedan.
hmmJapp, ni ser rätt. Jag hade snö i ansiktet hela vägen till jobb. Skitkul!!

Nåja blev inte deppad för det, var bara att acceptera.

Har haft ett par bra dagar, igår körde man förbi dels där dödsolyckan samt ett annat ställe där det rasat massor, en kille hade precis lämnat stället när det small. Tror man ska ha rejäl otur att det ska just hända en, men klart man funderar lite.

Nästa vecka ska jag köra själv igen. Ska bli kul, kan man ta kaffet när man själv är sugen!

Imorgon ska jag sätta mig ner med Kari och diskutera vilka prover jag ska ta till mitt examensarbete. Desto fortare jag kan sätta igång desto bättre. Har fått lite mer förklarat för mig vad arbetet handlar om helt plötsligt känns det som att man gör något meningsfullt. Motivationen steg väldigt mycket efter det. Kan tyvärr inte berätta vad.

Jag frågade ju om snögubbar i förra inlägget, kunde dock inte få kort på seriestripen från jobbet där man kunde se hur alla snögubbarna bajsade fram mjukglassar, så nu vet ni vad dem gör när det inte är vinter.

Tack Sverige för att ni förgyllde tisdagen! Och hoppas att Spanien inte är för bra motstånd! Ser fram emot nästa match. Hur det än går så har landslaget imponerat på mig.

Ne snart dags att lägga sig så man orkar morgondagen. Tack och hej från en som faktiskt saknar solen!



Snön är borta

Ja det är sant, det snöade på bra igår. Är glad att man fick skjuts till jobbet och slapp vandra i 5 cm blötsnö.
En bild? Men visst ska ni få det, bilden är dock tagen på eftermiddagen. På förmiddagen fanns det inget grönt gräs.

 Snö den 10 juni
 Har nu befunnit mig i det kyliga Kiruna i 2 dygn. Trivs återigen mycket bra, och jobbet är underbart. Beror nog en hel del på kollegorna.

Och för er som undrar hur Emma vågar släppa ner mig i en gruva där 2 dödsfall på 2 år skett så blåser media upp väldigt mycket. Det är betydligt farligare att jobba på andra industrier, det är bara det att dem inte är statliga så det är inte lika intressant.

Trivs ypperligt med luften i gruvan och har inga problem med ett liv i en gruva. Förhoppningsvis kan jag få jobb under jord i framtiden. En härlig känsla att vara omgiven av berg/sten.


Fotboll ikväll innan man kan lägga sig, man ska ju gå upp 5 imorgon med.
Jag har lagt ribban lågt och har låga förväntningar på det svenska laget, förhoppningsvis kan man bli överraskad.

För er som minns så gjorde jag en tenta i torsdags, den blev godkänd och är nöjd som bara den.

Saknar dig redan Emma, vi ses snart!

Ha det bra nu alla släktingar och vänner. Dö inte i värmen, blir det för olidligt vet ni vart ni ska ta vägen ;)

Många kramar från en avkyld Markus. Förresten? Vet ni vad snögubbar gör när det inte är vinter?

Fortsättning följer i samma kanal, men absolut inte samma dag eller samma tid.

Värme och öl!

Sitter med en öl i näven efter Sverigematchen, kass och tråkig match. Får hoppas dem spelar bättre om någon vecka. Värmen kan man ju inte klaga på, lite segt när det är som varmast men har det hellre så än regn och rusk. Tyvärr så lämnar man ju värmen nästa vecka. 12 grader var det häromdagen. Det är ju lagom kontraster i alla fall, får väl ta med mig en tröja.

Snart har jag en tenta med, torsdag smäller det. Finns inget som heter misslyckande så blir till att plugga konstant några dagar nu. Dock inte så kul att plugga när solen står som högst, men det löser sig säkert.

Jag längtar rätt mycket till norrland nu, ska bli skönt att få jobba lite, i kontrast till studerandet. Man kan säga vad man vill men det är 2 helt olika saker. Att hålla på med någonting som ger dig skulder för livet är inte alltid så motiverande, tänk att få betalt för det man mest av allt vill hålla på med.

Nu ska jag nog ta och packa lite innan det är svalt nog för att sätta sig ned med strukturgeologin igen.

Ni kommer antagligen att få läsa betydligt mer här när jag kommit upp till Kiruna. Kanske inte dem dagarna Sverige spelar men annars så.

Ha det fortsatt bra i värmen och njut, man vet inte om det håller hela sommaren!

RSS 2.0