Värme och öl!

Sitter med en öl i näven efter Sverigematchen, kass och tråkig match. Får hoppas dem spelar bättre om någon vecka. Värmen kan man ju inte klaga på, lite segt när det är som varmast men har det hellre så än regn och rusk. Tyvärr så lämnar man ju värmen nästa vecka. 12 grader var det häromdagen. Det är ju lagom kontraster i alla fall, får väl ta med mig en tröja.

Snart har jag en tenta med, torsdag smäller det. Finns inget som heter misslyckande så blir till att plugga konstant några dagar nu. Dock inte så kul att plugga när solen står som högst, men det löser sig säkert.

Jag längtar rätt mycket till norrland nu, ska bli skönt att få jobba lite, i kontrast till studerandet. Man kan säga vad man vill men det är 2 helt olika saker. Att hålla på med någonting som ger dig skulder för livet är inte alltid så motiverande, tänk att få betalt för det man mest av allt vill hålla på med.

Nu ska jag nog ta och packa lite innan det är svalt nog för att sätta sig ned med strukturgeologin igen.

Ni kommer antagligen att få läsa betydligt mer här när jag kommit upp till Kiruna. Kanske inte dem dagarna Sverige spelar men annars så.

Ha det fortsatt bra i värmen och njut, man vet inte om det håller hela sommaren!

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med om att det inte är så motiverande att sitta inne å plugga när de är fint väder. Men vi kämpar på!

2008-06-01 @ 20:50:21
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Svärmor

Kommer att sakna dig när du är i Norrland, tur att vi kan se fotboll iaf i sommar. Kram

2008-06-02 @ 14:38:10
Postat av: Daniel

Usch, det låter kallt. Jag trivs som guldfisken i sin skål i denna värme. Är helt underbart :)

2008-06-02 @ 23:39:29
URL: http://deadlyghostwire.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0