Fasen vad seg!

Sitter med en kopp kaffe i handen och väntar på att kroppen ska aktivera sig. Det verkar dock inte hända :)

Har nu bokat biljett hem till Älmhult på Lördag där jag ska träffa Martin och Ursula och deras lille son. Ska bli mycket trevligt.

Det verkar som att turisterna har försvunnit från ön nu, rätt dött överallt, finns ju fortfarande de sista turisterna kvar. Men inte samma rush som var för någon vecka sen. Lugnt och skönt med andra ord. Kan förstå gotlänningarna som tycker det är skönt att sommaren är över.

För turister..det vill jag säga, de har fan inget sunt förnuft i huvudet alls. Hur många ggr har man inte kommit i 70-90 km/h med berlingon, och så står det 3-4 cyklister mitt i vägen (inte vid kanten utan på mittlinjen). Må ju säga att de skapar onödiga utsläpp från bilen. Och bränsleförbrukningen ökar ju. Eller när cyklisterna cyklar 2 i bred och vägrar flytta på sig, trevligt att ligga i 10-20 km/h på en 90 väg.

Nåja, snart är jag hemma i Småland/Skåne igen. Känner mig hemma i båda landskapen och hoppas att jag får stanna/bo kvar i södra Sverige ett bra tag nu (vet att det är jobben som bestämmer men ändå).

Och denna jäkla flytten då, ska bli helt underbart att flytta, men det är ett himla planerande, ingen är ju ledig en vardag :(
Men det löser sig nog till slut, hoppas jag i alla fall!

Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Emma

det ordnar sig garanterat =) Puss

2009-08-12 @ 00:18:36
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Katta

Tjosan!



Jo jag tittar in då och då men eftersom du inte skrivit på lääänge så blev de inte att jag kika in på länge men nu ska jag göra det igen. =)



Skoj att du inte jobbade "själv" utan hade din medbrottsling med dig i rosa...;P Hehe



Kram

2009-08-26 @ 16:15:20
URL: http://sessanspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0