Utflykt på Gotland

Lördagen startade med en fin sovmorgon och en god kopp kaffe. Sen bar det iväg med brumbrum bilen.
Ja den låter så, fast på franska då, hur man nu översätter det.

Mål: Hornborgargubben eller hur det stavas.

Vägen dit gick väldigt bra, stannade till i Ljugarn och köpte lite lunch. Ciabatta och räksallad fick det bli.
Jag fick tyvärr ringa Emma några gånger då jag inte hade en karta med mig, Emma fick ha hitta.se uppe eller vilken sida hon nu valde <----- (varning: REKLAM).

Färden började som sagt i bilen, här ser ni bilder på mig och min medbrottsling.


Tur på gotlandhihi

Vi var alla muntra och förväntansfulla, efter en bit på vägen hoppade bilen mest rundor av alla bulor och gropar som fanns i vägen. Men se! Helt plötsligt blev vägen bättre och vi hittade fram.

Hornborgargubbentur på gotland

Saken till vänster kallas Hornborgargubben, en besvikelse enligt mig då jag insåg att det var gubben 10 minuter efter att jag hade tagit kort på den. Men utsikten ut mot havet var det absolut inget fel på, rekommenderas varmt om ni tar er till Gotland någon gång.

Efter en väg tillbaka full med oväntade saker, såsom genvägar och omvägar kom jag fram till Willys i Visby där jag kunde handla. Får bli billig handling framöver då vi kanske får dubbla hyror framöver ;) Mer om det någon annan dag!

6 timmar efter avfärd var jag tillbaks i SMA's stuga. Trötta och hungriga fick kollegorna till ytterligare en bild. Men det får vara sista för idag!!

I stugan

Ha en fortsatt bra helg alla vänner och släktingar!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina bilder =) Ni såg ut att ha en mysig resa, synd man inte kunde vara med =) Puss på er

2009-08-01 @ 20:00:55
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Åhhh va fint det ser ut att på Gotland, hade velat ha åkt runt mig dig där i skumpebilen..:)

Ha det bra så ses vi snart..kram

2009-08-01 @ 23:47:36
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Vet faktiskt inte denna gången hur många bräder jag är uppe..har ju sjungt den ett antal gånger nu ju...:)

2009-08-02 @ 12:52:33
URL: http://susannastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0