Solen är här..

Och med solen kommer ju lite lättare humör, depressionen är inte så djup. Inte för att jag har haft någon depression, men ändå. Jag kämpar vidare med att hitta mina ljuspunker i mitt liv, och viktigast av allt är nog att leva i nuet, vara glad för det man har.

Hörde en islänning tala på svt häromdagen, han levde väldigt enkelt och hans filosofi var att känner man oro så är det för att man önskar sig sånt som man inte kan få. Han är nöjd med det han har och känner därför ingen oro.
Är återkommande det där att man ska leva i nuet, därmed inte sagt att man inte ska ha drömmar. Utan drömmar så skulle vi antagligen inte utvecklas som människor. Det var lite åsikter på lunchen det.

Har passat på att sitta ute i 5 min, blåser fortfarande lite väl mycket för att sitta längre stunder, men solen var trevligt att ha i ansiktet igen. Idag är det läsning av examensarbete som gäller, samt att skriva på mitt eget.

Hoppas att ni alla får en skön dag i solen, om ni nu har den var än ni befinner er :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Har varit ute en sväng i det sköna vädret, blåser ju här oxå men solen värmer riktigt skönt!..:)



Kram

2009-03-18 @ 15:07:58
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att sitta i solen, hade solen i ansiktet hela vägen hem i bussen.. värmer skönt =) Puss

2009-03-18 @ 15:21:07
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Daniel

Klok människa den där islänningen.

2009-03-19 @ 08:01:17
URL: http://www.project13.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0