Löjligt

Det är vad demonstrationerna i Malmö är. Vad tänker man egentligen med när man skapar en demonstration som med stor sannolikt kommer att spåra ur och kosta dels demonstranterna själva men också oss andra som betalar skatt en väldigt massa pengar.

Vad vill man egentligen säga med demonstrationerna? Är det att som israel förtjänar man inte att få spela en tennismatch? Här har vi en några tennisspelare som antagligen lagt ner större delen av sitt liv på träning för att kunna komma och spela en match i davis cup, och vad möter dem? Tusentals svenska medborgare som mer eller mindre säger att det är ok att Hamas slänger in lite missiler hur som helst i Israel. Och att Israel inte har någon som helst rätt att stoppa dessa. (nu säger jag inte att det är ok att kriga men det handlar om så mycket dubbelmoral att det sunda förnuftet har försvunnit). Sen när hör idrott ihop med politik?

Jag vet att om demonstrationen blir lyckad och utan våldsamheter så har de som skapat den lyckats med att genomföra en ickevåldsam demonstration. Men inte F** bryr sig Israel så mycket om vad några tusen svenskar tycker.

Blir kul att se om några har lärt sig vad respekt är också. Folket förväntar sig alltid att en polis ska behandla en med respekt men det är inte många som visar poliserna något respekt idag. Någon som hört talas om Karma? Ta en titt på My Name is Earl om ni inte vet vad det är. Ta t.ex. killen som nöffade åt polisen, folk tyckte det var löjligt att han fick straff men allvarligt? På min tid fick jag lära mig vad respekt är och att respektera man inte folk så kan man ju vänta sig att bli behandlad på samma sätt.

Hoppas att jag provocerat tillräckligt många nu!

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag håller med! Undrar vad som har hänt med att visa folk respekt! Sen va f*n har som du säger politik med sport att göra?! =S INGET! Fattar inte varför folk inte kan låta det vara...Sen är jag inte insatt i detta heller vet inte riktigt vad det är för demostration. Menar orka hålla reda på allt här i världen!



Kram

2009-03-06 @ 17:59:00
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Emma

men det är lite häftigt med alla polisbilar ;) hihi

2009-03-06 @ 18:58:37
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Inte blir jag provocerad för jag håller med dig till 100%!

Men håller ju med Emma oxå...coooolt med alla polisbilar men jag tycker nog bättre om brandmän...:)



Kram

2009-03-06 @ 21:52:17
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag blir bara paranoid av alla dessa snutar :( Speciellt när de hänger utanför mitt fönster.

2009-03-06 @ 23:08:48
URL: http://www.project13.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0