Ny lägenhet och nya tag med examensarb.

Underbart skönt att ha fått en lägenhet innan man blev utslängd från den förra. Känner nu att man kommit tillrätta, bara ett par lådor kvar att packa upp. Och så ska man väl städa den andra lägenheten, men det får bli klart när man orkar. Var där igår med Emma och Daniel, kändes helt ok men en massa småsaker som tar lång tid kvar.

Examensarbetet går sakta framåt och allt känns bra där. Har fått 15 prover av 28 så nu sitter jag flitigt och studerar tunnslipen i mikroskop. Det tar tid men går framåt och med kaffe så känns det som att det går ännu bättre. Fast häromdagen blev det tom för mycket kaffe. 5 koppar var nog mer skadligt än nyttigt. Blir att minska det och dricka ordentligt istället.

Lite ont om pengar för tillfället, lite dyrt med dubbla hyror men det ska nog gå vägen. har klarat oss förr med lite pengar så man vet hur det går till.

Kommer antagligen lägga upp lite bilder från mitt examensarbete här när jag fått fram lite bilder. Så alla nyfikna får se hur det ser ut i mitt mikroskop. Ska lägga upp fina förklaringar med för som inte är berggrundsgeologer. Fast inners inne har ni nog alla lite frågor om världen som i slutändan mynnar ut i mitt ämne.

Ne nu ska jag avrunda tills nästa gång jag har något intressant att skriva om.

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi kommer klara oss, det gör vi alltid <3

2009-01-15 @ 10:15:25
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Katta

Ja inte bra att dricka så mycket koppar kaffe! Tänk på magkatarr och sånt! Not good!



Hoppas du blir klar snart med ditt ex.arbete. =)



Kram

2009-01-15 @ 22:02:24
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Daniel

Inte bra med kaffe. Det jag alltid har sagt. Eller har jag? Ingen aning. Men hoppas det går bra iallafall.

2009-01-16 @ 08:49:14
URL: http://www.project13.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0