Härlig höstdag!

Hmm NOT. Börjar tröttna på blåsten här i skåneland. Hade varit så skönt att få ha en höstdag med sol och kanske aningen vindstilla. Men det lär nog aldrig hända så det är bara att acceptera läget.

Fick igår reda på att jag inte på något sätt kan få bo kvar i vår studentbostad. Hade trott att i och med att mitt examensarbete är försenat så skulle jag kunna få dispans på något sätt. Men så var inte fallet så nu har det blivit leta lägenhet. Vi hittade faktiskt en häromdagen och det verkar vara rätt stor chans att vi får den. Den ligger dock i Höör, en mindre förort till metropolet Malmö/Lund. Haha eller man kan nog kalla det en by. Tar i alla fall 20 min med tåg till Lund där jag och Emma har våra vardagliga sysslor som jobb/studier.

Sitter nu och pluggar lite GIS, kan jag få denna kursen klar så har jag i alla fall tagit 7,5 poäng denna terminen. Utöver det arbete jag gjort på examensarbetet.

Är aningen stressad över det mesta för tillfället. Jobb, studier, pengar, lägenheter. Så är skönt om man fixat en punkt på den listan. Kan man koncentrera sig lite mer på dem andra.

Nehe nu ska jag se till och fixa en övning till av GIS'en. Bara 3 kvar efter den i så fall.

Ha det bra alla!

Vill tacka dem som betyder mycket för mig. Tack för att ni finns och stöttar mig. Ni är bäst!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hoppas verkligen att vi får lägenheten, skulle vara så himla skönt.. men snart ska vi ut och cykla i det härliga höstvädret som du kallar det ;) Pussar

2008-11-18 @ 10:25:13
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det ordnar sig nog det mesta. Jag håller tummarna. Förutom vinden då. Den får vi nog dras med.

2008-11-18 @ 17:58:36
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Svärmor

Grattis till lägenheten! Så nu ska ni oxå bo i en by precis som jag!!!



Kram

2008-11-21 @ 12:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0