Döende

Var som sagt hos tandläkaren idag. Fick ner det till 350 kr efter lite prutande. Som tur är har jag bra tänder. Tandläkaren tog bort lite tandsten efter en diaolog:

Tandläkaren: Du har ju lite tandsten men inget annat.
Jag: jo jag vet det.
Tandläkaren: Du vet väl att det inte finns en enda människa i världen som faktiskt har överlevt tandsten.
Jag: Jo det är ju sant. Har jag något att se fram emot då.

Så det kanske är dags att samla in lite pengar till tandstensforskningen. Kanske ha en gala som alla andra sjukdomar som innebär döden :)

Och ja, jag stör mig på dem galorna. Speciellt  snacket om det rosa bandet. Varför är bröstcancer så mycket viktigare än till exempel prostatacancer. Varför inte ha ett band för all cancer. Men just det, människan gillar att hålla isär saker.

Läste ett inlägg i dagens metro där en man skrev om att hur orättvist all jämställdhet är idag. Och varför all jämställdhet idag är på kvinnans villkor? Slutsats? Jämställdhet my ass ;)

Ha en fortsatt bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jämställdheten är för att trycka ner männen, anser vissa.. dock inte jag.. jämställdhet ska vara på lika villkor, man ska inte tro att det handlar om att kvinnan ska blir bäst och störst som vissa verkar tro. Aja folk är skumma..



Kram

2009-02-26 @ 18:50:00
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Kotteby

350 spänn?

Pruta?



Alltså jag måste nog flytta till din kommun. Era tandläkare har priser från 60-talet.



=)



Geolog, säger du.

Intressant.

2009-02-27 @ 11:12:58
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Katta

Själv betalar man 49 spänn i månaden o sen behöver man inte betala mer när man går till tandläkaren...=P Hehe

2009-02-27 @ 16:43:38
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Vad i all världen, du måste lära mig lite prutknep?! Kanske skriva en bok om konsten:-)

2009-02-28 @ 22:15:19
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0