Sd visar hur demokratiska vi är

Reinfeldt säger att han tror att Sverigedemokraterna kommer bli utsatta för fler/hårdare granskningar av Media om de får högre väljarsiffror. Och han vädjar även till moderaterna att inte ta debatt med någon Sverigedemokrat för att de då skulle kunna få en större plattform att få ut sin politik ifrån.

När ska folk förstå att om de partier som vi har hade tagit tag i  problemen som existerar så kanske inte Sd hade nått sådana framgångar som de nu gör. För problem måste det ju finnas, annars skulle inte 4-5 % av Sveriges befolkning rösta på dem.

Är också trött på folks beteenden när Sd har sina möten överallt. Vi har yttrandefrihet, dem får säga sina åsikter offentligt, och dem förtjänar den respekt det innebär att inte bua/ starta upplopp för att förstöra deras möten. Eftersom det inte finns någon som verkligen vill ta debatt med dem undrar jag om det kanske inte finns någon som kan debattera med dem. Kanske är det så att Sd har hittat problem som ingen kan förneka, eller för den delen lösa.

Tänk om 100-200 helt vanliga människor skulle starta våldsamheter bara för att socialdemokraterna ska hålla ett möte. Eller skulle Mona Sahlin eller för den delen Fredrik Reinfeldt gilla att bli så pass respekterad att man blir utbuad vart man än går.

Ne börja respektera människor vad deras åsikter än är så kanske samhället skulle bli bättre.

Idag blir det mycket lugnt, kanske spela lite monopol med tjejen. Och så ska vi kolla på lägenheten vi kanske fått om vi vill ha den. Vill nog börja på en till GIS-uppgift med så man blir klar med det någon gång.

Ha det bra allt folk!

Mumsbit på tv:n

Då sitter man och dricker första koppen kaffe. Underbart gott, men att man skulle få dricka den samtidigt som Knight Rider går på TV:n. Det måste finnas en gud i alla fall. 80-tals musik och David Hasselhoff, nästan för bra för att vara sant.

Har faktiskt börjat titta en del på ultimate fighting som går på Tv4 sport. Hade inte så mycket annat att göra i Kiruna så nu är man fast i det med. Rätt intressant att se hur killarna klarar av alla situationer de hamnar i, sen att det förekommer en del blod det får man stå ut med. Det bästa med sporten är att en fight går så jäkla fort. Man behöver oftast inte sitta mer än 15 min så har man hunnit se ett antal fighter.

En del tycker säkert att sådana här sporter ökar våldsamheterna som finns i samhället, men personligen tror jag boxning är en större bov i dramat. För i boxning har de handskar och kan ofta stå upprätt många ronder. I UFC ser man verkligen hur ett slag påverkar människan.

Vad vill jag ha sagt med detta? inte ett skit. Bara att det är bra underhållning. Dags för andra koppen kaffe och sen kanske man ska käka lite frukost så man orkar att promenera till City Gross i snön!

Förresten, hade inte vi växthuseffekt på denna jord? Vart fan är medelhavsvärmen!

"Förbjuda Kamphundar"

Precis, läste en artikel om en undersökning som gjordes i Hyra & Hem. De flesta läsarna ville förbjuda kamphundar.

Seriöst så trodde jag mer om oss människor. Men för varje dag som går så inser man hur egoistiska människor egentligen är.
Om ni säger förbjud kamhundar så säger jag förbjud barn som potentiellt kan bli mördare, våldtäktsmän/kvinnor, pedofiler.

Och då säger ni men det är inte samma sak. För att göra det enkelt för er. Jo det är i princip samma sak. Säkert en hel del andra faktorer som spelar in men barndom/uppfostran/kärlek spelar en jäkla stor roll för barn liksom för hundar.
Dem som använder sig av Kamphundar kommer bara välja nya raser att träna upp. Och när vi förbjudit alla hundar som finns, ja det är då människan kommer rannsaka sig själva.
Det är ägarna/föräldrarnas ansvar att hundar inte blir kamphundar och att barn inte blir kriminella.

För att nämna en annan sak, den här miljödebatten som existerar. Dränk den fort så kanske vi människor kan börja anpassa oss efter miljön istället för att försöka anpassa miljön efter oss. Den dag en miljöaktivist nämner att personen är miljöaktivist för att mänskligheten ska kunna leva vidare, då kan jag ta den personen på allvar. För inte fan handlar det om miljön. Tror miljön/klimatet/jorden klarar sig jäkligt bra utan oss.

Så se till att mänskligheten visar varför vi kommit så långt som vi gjort, för att vi är anpassningsbara. Sluta skylla på en massa andra och börja lev livet så att du som person mår bra.

Det innebär att jag kommer käka underbart gott kött så länge jag lever. Skiter fullständigt i om de djuren höjer temperaturen med sitt fisande. Och jag kommer alltid behandla miljöaktivister med lika mycket ärlighet som dem erbjuder oss. Dvs. absolut ingen ärlighet alls.

Sådär, har man fått skriva av sig lite.
Ägnar en tanke åt alla de som i dagarna blivit varslade från sina jobb. Kämpa vidare så ska nog den här krisen ta slut någon gång!

Härlig höstdag!

Hmm NOT. Börjar tröttna på blåsten här i skåneland. Hade varit så skönt att få ha en höstdag med sol och kanske aningen vindstilla. Men det lär nog aldrig hända så det är bara att acceptera läget.

Fick igår reda på att jag inte på något sätt kan få bo kvar i vår studentbostad. Hade trott att i och med att mitt examensarbete är försenat så skulle jag kunna få dispans på något sätt. Men så var inte fallet så nu har det blivit leta lägenhet. Vi hittade faktiskt en häromdagen och det verkar vara rätt stor chans att vi får den. Den ligger dock i Höör, en mindre förort till metropolet Malmö/Lund. Haha eller man kan nog kalla det en by. Tar i alla fall 20 min med tåg till Lund där jag och Emma har våra vardagliga sysslor som jobb/studier.

Sitter nu och pluggar lite GIS, kan jag få denna kursen klar så har jag i alla fall tagit 7,5 poäng denna terminen. Utöver det arbete jag gjort på examensarbetet.

Är aningen stressad över det mesta för tillfället. Jobb, studier, pengar, lägenheter. Så är skönt om man fixat en punkt på den listan. Kan man koncentrera sig lite mer på dem andra.

Nehe nu ska jag se till och fixa en övning till av GIS'en. Bara 3 kvar efter den i så fall.

Ha det bra alla!

Vill tacka dem som betyder mycket för mig. Tack för att ni finns och stöttar mig. Ni är bäst!


RSS 2.0