Mycket jobb och lite fritid

Blir en sommar med mycket jobb, längtar tills den dag man kan ta semester och verkligen har råd att göra någonting på den med. Nästa vecka har jag ensam ansvaret för att det ska fungera på jobbet, båda kartörerna har nu semester och min chef tar semester nästa vecka. Alltid kul med ansvar dock, man utvecklas mer som person när man får lite tuffare utmaningar.

Brandkåren är väldigt aktiva i denna stad, andra gången de ryckte ut ikväll. Förra gången de ryckte ut var för någon dag sen, men då han de tyvärr inte fram. Villan var övertänd och en befarades omkommen, på grund av myggljus trodde man. Är nästan så det händer mer saker här än i Lund, dock verkar polisen ha det rätt lugnt här. Dem ser man bara på festivalen och när dem alkotestar på gruvvägen.

Har nu cyklat till jobb i några veckor och kan lugnt säga att konditionen har förbättrats, dock tror jag att jag snart ska börja springa samt styrketräna en del. Men hade önskat att man hade bil ibland, det är fortfarande jobbigt att cykla till jobb. Och allt som oftast har man motvind, och då snackar vi ingen lätt motvind. Det är nästan så cyklen står stilla fast man trampar. Efter några trampningar så brukar man få mjölksyra i låren, oftast sker allt detta i uppförsbackar med. Herregud säger jag. Är nästan alltid genomsvett när man dyker upp på jobbet klockan 6.

Nehe ska se klart på b-actionfilmen med Wesley Snipes nu! Ha det!!




Kommentarer
Postat av: Daniel

Det blir förhoppningsvis bättre med cyklingen. Det är ju bra träning att cykla i motvind :)

2008-07-10 @ 10:57:57
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Emma

Man hör ju alltid brandkåren när man pratar med dig i telefon :P

2008-07-11 @ 16:35:10
URL: http://princessbetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0